Podsumowanie zadania 9 - Dzień Biologii i Biotechnologii 2022

 

Zadanie 9. Dzień Biologii i Biotechnologii 2022

W ramach projektu zrealizowano w kontakcie z uczestnikami zadanie Dzień Biologii i Biotechnologii 2022. Zaplanowano osiem różnych rodzajów działań. Piknik, odbył się w dniach 6-8 czerwca w Olsztynie na terenie uniwersytetu, poprzedzony został plenerowymi pokazami BioIława w dniu 28 maja w Iławie.

W ramach warsztatów, czyli działań praktycznych nazwanych pod wspólnym tytułem: Zróbmy coś razem (Razem przez doświadczanie) przeprowadzono 17 spotkań z botaniki, zoologii, genetyki, mykologii, ekologii, biochemii, fizjologii roślin i zwierząt. Przeprowadzono 11 wykładów tematycznych pod wspólną nazwą  „Wiedza na czasie”. W tym przypadku dominowały tematy z zakresu fizjologii zwierząt i roślin. Zorganizowano trzy wystawy tematyczne pod hasłem: Przyjdź – zobacz – zapytaj. Jedna z nich była z anatomii kręgowców, druga z botaniki a trzecia z mykologii.

W ramach prezentacji działalności studenckich kół naukowych działających na wydziale, zorganizowano w holu Collegium Biologiae wystawę 12. plakatów przedstawiającą działalność naukową i popularyzatorską KN. Działo się to w czasie trzech dni trwania święta wydziału.

Zaplanowano także dwa wywiady (online) z uczestnikami 51. Olimpiady Biologicznej, którzy uczestniczyli w zawodach centralnych (III stopnia) w Warszawie na Uniwersytecie Warszawskim. Byli to uczniowie z Olsztyna (Laureat) oraz ze Szczytna (Finalista). Wywiad był w formie online, został zarejestrowany i umieszczony na fanpagu stworzonym na potrzeby projektu. W wywiadzie wzięli również udział nauczyciele, opiekunowie uczniów przygotowujących się do olimpiady.

Kierując do szerokiego grona odbiorców, ogłoszono na Facebook’u konkurs fotograficzny pn. 3xF, czyli Flora, Fauna, Funga”. Prace uczniowie nadsyłali na specjalnie do tego celu założoną skrzynkę e-mailową. Napłynęło ogółem 76 prac z całej Polski, przynajmniej z 14 miejscowości. Dominowali uczniowie szkół średnich. Największym zainteresowaniem uczestników konkursu cieszyły się zwierzęta (60 fotografii), następnie rośliny (11 fotografii) oraz grzyby (5 fotografii). Głosowanie odbyło się na Facebook. Każdy miał prawo oddać głos na fotografię, która przykuła jego uwagę. Na podstawie podliczonych głosów ogłoszono wyniki: jedną nagrodę główną - Grand Prix. W kategoriach Flora, Fauna oraz Funga przydzielono po trzy nagrody. Postanowiono rozszerzyć pulę nagród z uwagi na fakt, że obiektem fotografii były obrazy mieszane, zawierające więcej nić jeden element. Dlatego powstała kategorii Flora+Fauna+Funga.

Z cyklu Biologią „podszyte” zorganizowano w wersji online w Genially oraz na żywo pięć wystaw prac pracowników, absolwentów, sympatyków WBiB. Zaplanowano i przeprowadzono dwie gry terenowe: „Okiem i uchem biologa” oraz „Patroni kortowskich ulic”. Odbyło się 17 warsztatów w kontakcie w ramach cyklu Zróbmy coś razem lub Razem przez doświadczanie - warsztaty (w kontakcie), dwie wystawy tematyczne w kontakcie  pt. Przyjdź – zobacz - zapytaj - wystawy tematyczne, 11 wykładów w kontakcie w cyklu Wiedza na czasie, wystawa plakatów Młodzi na Wydziale - wystawa plakatów Kół Naukowych na WBiB , 5 wystaw online w cyklu Biologią „podszyte” - wystawa prac pracowników, absolwentów, sympatyków .

Piknik zakończył się spotkaniem integracyjnym, z podsumowaniem projektu.

Komentarze

Popularne w tym miesiącu

Czy kwiaty drzew są jadalne?

Heterogonia - biologiczny sens przemiany pokoleń w cyklu życiowym, przykład wrotków (Rotifera)

Szczotecznica szarawka: włochata piękność z lasu - dlaczego raz jest lepiej być widocznym a czasem nie?

Rzecz o sporach, czyli typy zarodników i sposoby ich powstawania u różnych grup grzybów

Purchawki, purchawice, tęgoskóry i czasznice czyli o owocnikach gasteroidalnych

„Zardzewiałe” rośliny

Najchętniej czytane

Szczotecznica szarawka: włochata piękność z lasu - dlaczego raz jest lepiej być widocznym a czasem nie?

Rzecz o sporach, czyli typy zarodników i sposoby ich powstawania u różnych grup grzybów

Heterogonia - biologiczny sens przemiany pokoleń w cyklu życiowym, przykład wrotków (Rotifera)

Czy ser pleśniowy może spleśnieć?

Purchawki, purchawice, tęgoskóry i czasznice czyli o owocnikach gasteroidalnych

Zajrzyj pod kapelusz grzyba i sprawdź co zobaczysz

Polskie nazwy grzybów - pod lupą, czyli dlaczego podgrzybek brunatny musiał stać się podgrzybem brunatnym

Wykwit zmienny czyli opowieść o śluzowcach