Kortosfera



Projekt Spotkana z Nauką jest realizowany przez Wydział Biologii i Biotechnologii wraz z innymi jednostkami Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie i będzie wsparciem oraz komplementarnym uzupełnieniem zadań, które realizować będzie powstające w UWM Centrum Popularyzacji Nauki i Innowacji "Kortosfera".

Storna www: http://www.kortosfera.uwm.edu.pl/

Centrum Popularyzacji Nauki i Innowacji "Kortosfera" Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie będzie unikatowym, niedostępnym dotychczas dla mieszkańców województwa warmińsko-mazurskiego, obiektem popularyzującym naukę i innowacje. Dzięki projektowi możliwa będzie realizacja nowoczesnych usług edukacyjnych poza systemem szkolnictwa jako jego uzupełnienie i wzbogacenie. W powstałej instytucji edukacja odbywać się będzie głównie poprzez nauczanie eksperymentalne. Pokazy naukowe, interaktywne wykłady, pikniki, festyny, zajęcia i seminaria realizowane będą z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania i technik multimedialnych. Obiekt będzie wyposażony w stanowiska, ekspozycje oraz wyposażenie specjalistyczne.
(Kortosfera w czasie budowy)

Grupa docelowa programu:
  • mieszkańcy województwa warmińsko-mazurskiego
  • nauczyciele 
  • przedszkola, szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe 

Głównym celem, który będzie realizował projekt będzie popularyzacja nauki i innowacji poprzez inwestycje w infrastrukturę edukacyjną. Cel główny realizowany będzie poprzez komplementarne cele cząstkowe:
  •  poprawa dostępności publicznych usług edukacyjnych wysokiej jakości, poprawa dostępności, jakości oraz efektywności i bezpieczeństwa usług edukacyjnych poprzez budowę Centrum oraz jego nowoczesnego wyposażenia,
  • poprawa rezultatów procesu kształcenia i dostosowania nabywanych kwalifikacji do potrzeb społeczno-gospodarczych regionu, 
  • zmiana podejścia do nauki i kultury uczenia się oraz kreowanie właściwych postaw (kreatywność, innowacyjność, praca zespołowa) przez wszystkich interesariuszy. 

Oczekiwanymi rezultatami projektu będą m.in:
  1. Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - 1 szt. 
  2. Liczba obiektów infrastruktury popularyzującej naukę i innowacji - 1 szt. 
  3. Liczba osób objętych działaniami instytucji popularyzujących naukę i innowacje - 56 300 osoby. 
  4. Liczba szkół odwiedzających instytucje popularyzujące naukę i innowację - 480 szt
Obiekt zaprojektowano jako budynek czterokondygnacyjny, stanowiący zwartą bryłę na planie prostokąta. W rozwiązaniach przestrzennych zagospodarowania terenu zaplanowano możliwość przejść pomiędzy dwoma istniejącymi obiektami – Wydziałem Humanistycznym i Centrum Konferencyjnym.

Centrum Nauki i Innowacji składać się będzie z następujących poziomów: 
Poziom „0” wejście główne, kasy, szatnie, Laboratorium światła oraz ekspozycja . 
Poziom „I” obejmować będzie strefę zabaw dla najmłodszych użytkowników Centrum. Z tego poziomu przewidziano bezpośrednie wyjście na dziedziniec, umiejscowiony przed wejściem głównym do budynku Wydziału Humanistycznego. Na dziedzińcu umiejscowione zostanie wahadło Foucaulta wraz z niezbędnymi elementami. 
Poziom II to poziom laboratoriów, ekspozycji zmiennej, Laboratorium Energii. Na tym poziomie przewidziano również pomieszczenia administracji. 
Na poziomie III umiejscowiono wielofunkcyjną salę wykładową z możliwością podziału na dwie mniejsze oraz miejsce na ekspozycję ruchomą. Przewidziano tam warsztaty zw. z fizyką, matematyką.
Poziom IV - obserwatorium - wyjście na dach umożliwiające prowadzenie obserwacji nieba.

Projekt uzyskał dofinansowanie z RPO WiM na lata 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej 9 – Dostęp do wysokiej jakości usług publicznych, w ramach Działania 09.03.00 „Infrastruktura Edukacyjna” , poddziałanie 09.03.03 – „Instytucje popularyzujące naukę i innowacje” . Uniwersytet Warmińsko Mazurski pozyskał 16.639046,18zł na realizację projektu budowy i wyposażenia Centrum. Wartość projektu ogółem to 32.903409,93zł



Kontakt: Wioletta Śląska-Zyśk, e-mail: wioletta.slaskazysk@uwm.edu.pl tel. 600 331 083


Więcej o Kortosferze w materiale Radia UWM FM

Komentarze

Popularne w tym miesiącu

Czy kwiaty drzew są jadalne?

Heterogonia - biologiczny sens przemiany pokoleń w cyklu życiowym, przykład wrotków (Rotifera)

Szczotecznica szarawka: włochata piękność z lasu - dlaczego raz jest lepiej być widocznym a czasem nie?

Rzecz o sporach, czyli typy zarodników i sposoby ich powstawania u różnych grup grzybów

Purchawki, purchawice, tęgoskóry i czasznice czyli o owocnikach gasteroidalnych

Polskie nazwy grzybów - pod lupą, czyli dlaczego podgrzybek brunatny musiał stać się podgrzybem brunatnym

Najchętniej czytane

Szczotecznica szarawka: włochata piękność z lasu - dlaczego raz jest lepiej być widocznym a czasem nie?

Rzecz o sporach, czyli typy zarodników i sposoby ich powstawania u różnych grup grzybów

Heterogonia - biologiczny sens przemiany pokoleń w cyklu życiowym, przykład wrotków (Rotifera)

Czy ser pleśniowy może spleśnieć?

Purchawki, purchawice, tęgoskóry i czasznice czyli o owocnikach gasteroidalnych

Zajrzyj pod kapelusz grzyba i sprawdź co zobaczysz

Polskie nazwy grzybów - pod lupą, czyli dlaczego podgrzybek brunatny musiał stać się podgrzybem brunatnym

Wykwit zmienny czyli opowieść o śluzowcach