Podsumowanie zadania 3 - cykliczne spotkania z nauką

 

Zadanie 3. Cykliczne spotkania

Zadanie zaplanowane było do realizacji od października 2020 roku. Jednak w związku z pandemią nie można było odbyć spotkań bezpośrednich na uczelni. Po uzyskaniu zgody z Ministerstwa (pismo z dnia 17.11.2020) na realizację w formie online, cykliczne spotkania odbywały się w kontakcie zdalnym. Pod koniec realizacji projektu, wiosną 2022, w związku z poluzowaniem rygorów sanitarnych i zgodą rektora na organizację  zajęć na terenie uczeni, powróciliśmy do zajęć w kontakcie bezpośrednim, zgodnie z wcześniejszym harmonogramem.

W ramach zadania 3. Cykliczne spotkania z nauką, w ciągu jedenastu miesięcy (XI-XII 2020, III-VI 2021, XI-XII 2021, III-VI 2022) odbyło się 40 wykładów (wszystkie online) oraz 24 warsztaty (8 różnych tematów), w tym osiem online i 16 w kontakcie. W wykładach uczestniczyło 1149 uczniów z 26 różnych szkół (głównie licea ogólnokształcące lub inne szkoły ponadpodstawowe) z całej Polski, natomiast w warsztatach uczestniczyło 311 uczniów (w tym 149 w kontakcie i 162 online) z dziewięciu różnych szkół, z województwa warmińsko-mazurskiego. W niektórych spotkaniach uczestniczyli słuchacze Uniwersytetu Trzeciego Wieku w ramach formuły otwartej kawiarni naukowej.  Łącznie w wykładach i warsztatach wzięło udział blisko 1500 uczniów (plus ponad 1 tysiąc uczestników biorących udział zdalny, którzy nie znaleźli się na listach obecności, przysłanych przez nauczycieli) z 35 szkół z 24 miejscowości (Elbląg, Olsztyn, Braniewo, Nowe Miasto Lubawskie, Fijewo, Lubawa, Giżycko, Augustów, Gołdap, Tarnowskie Góry, Tarnów, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Poznań, Warszawa, Oborniki Śląskie, Łódź, Świętochłowice, Jastrzębie Zdrój, Koło, Lubasz, Dubieck).

Wszystkie wykłady odbyły się za pomocą platformy ClickMeeting przy jednoczesnej transmisji na You Tube i Facebooku. W wykładach uczestniczyły też osoby indywidualne, które łączyły się przez ClikMeeting lub YT lub Facebook. Ponadto, w kilku webinariach (wykładach online) uczestniczyli słuchacze Uniwersytetu III Wieku, m.in. grupa kilkunastu osób z Nowego Miasta Lubawskiego.

Transmisja wykładów przez YT w czasie pandemicznego lockdown'u umożliwiła wysłuchanie webinariów bardzo wielu uczestnikom (głównie uczniom) w całej Polski, czasami było to ok. 600-700 słuchaczy na jednym wykładzie. Na platformie Click Meeting uczestniczyło łącznie 1865 uczestników w tym 725 uczniów (potwierdzone listami obecności, przysłanymi przez nauczycieli). Osiem warsztatów w formie zdalnej odbyło się w maju, czerwcu i grudniu, w których uczestniczyła młodzież z 7 szkół (Braniewo, Augustów, Gołdap, Olsztyn, Giżycko), w łącznej liczbie 164 uczniów. We wrześniu udało się zorganizować warsztaty w kontakcie, na trenie UWM, w małych grupach. Odbyło się 6 zajęć w których uczestniczyły trzy klasy z Olsztyna i Elbląga, oraz 43 uczniów.

Kierownik zadania: dr hab. Dorota Juchno, prof. UWM

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne w tym miesiącu

Czy kwiaty drzew są jadalne?

Heterogonia - biologiczny sens przemiany pokoleń w cyklu życiowym, przykład wrotków (Rotifera)

Szczotecznica szarawka: włochata piękność z lasu - dlaczego raz jest lepiej być widocznym a czasem nie?

Rzecz o sporach, czyli typy zarodników i sposoby ich powstawania u różnych grup grzybów

Purchawki, purchawice, tęgoskóry i czasznice czyli o owocnikach gasteroidalnych

„Zardzewiałe” rośliny

Najchętniej czytane

Szczotecznica szarawka: włochata piękność z lasu - dlaczego raz jest lepiej być widocznym a czasem nie?

Rzecz o sporach, czyli typy zarodników i sposoby ich powstawania u różnych grup grzybów

Heterogonia - biologiczny sens przemiany pokoleń w cyklu życiowym, przykład wrotków (Rotifera)

Czy ser pleśniowy może spleśnieć?

Purchawki, purchawice, tęgoskóry i czasznice czyli o owocnikach gasteroidalnych

Zajrzyj pod kapelusz grzyba i sprawdź co zobaczysz

Polskie nazwy grzybów - pod lupą, czyli dlaczego podgrzybek brunatny musiał stać się podgrzybem brunatnym

Wykwit zmienny czyli opowieść o śluzowcach