Zadanie 2. Wypożycz naukowca
Zadanie było realizowane zgodnie z harmonogramem przez cały czas trwania projektu. Początkowo spotkana odbywały się zgodnie z planem w formie bezpośredniej, z wyjazdami do szkół. Po zamknięciu szkół, w związku z pandemią i po uzyskaniu zgody z Ministerstwa, od połowy października 2020 roku odbywały się webinaria online. Pismem z dnia 30 września, wnioskowaliśmy o wyrażenie zgody na zamianę części bezpośrednich spotkań z uczniami na zdalne webinaria, dostosowanej do obowiązujących ograniczeń związanych z Covid-19. Zaproponowaliśmy zmianę formy realizacji tego działania dla części spotkań bezpośrednich w szkole na webinaria (wykłady i warsztaty zdalne, z wykorzystaniem Internetu), w przypadku okresowego przechodzenia szkół na zdalne nauczanie, wynikające z Covid-19. Jednocześnie zadeklarowaliśmy, że kwoty zaplanowane na delegacje i dojazdy do szkół, które w czasie nauczania zdalnego nie byłyby wydatkowane w pełni, przeznaczymy na zwiększenie liczby webinariów, zachowując dotychczasową stawkę godzinową w wynagrodzeniach za prowadzenie zajęć. W efekcie, budżet Zadania nr 2 i całkowity budżet projektu nie uległyby zmianie, a część zajęć w zadaniu nr 2 miałaby formę zdalną i jednocześnie spotkań byłoby więcej, niż pierwotnie zakładaliśmy w projekcie. Tematyka zaplanowanych zajęć nie ulegnie zmianie.
Zawsze, gdy pojawiała się możliwość to wracaliśmy do
spotkań w kontakcie. W kontakcie zajęcia
odbyły się we wrześniu 2020, potem wrzesień-listopad 2021 oraz w okresie styczeń-kwiecień
2022.
Łącznie
wzięło udział 120 grup uczniowskich, odbyło się 19 wyjazdów do szkół z 58
wykładami i warsztatami. 48 spotkań odbyło się zdalnie. We wszystkich
spotkaniach uczestniczyło 2945 uczniów
z 31 szkół z 28 miejscowości (Olsztyn, Górowo Iławeckie, Lidzbark
Warmiński, Elbląg, Braniewo, Ostróda, Ełk, Giżycko, Pisz, Kętrzyn, Ciechanów,
Nasielsk, Płońsk, Ostrołęka, Wrocław, Lubacz, Nowogard, Kraków, Tarnów,
Radomsko, Ruda Śląska, Warszawa, Wielichowo, Łódź, Głogów, Lublin). Formuła
zdalna umożliwiła udział w webinariach młodzieży z całej Polskie a nie tylko z
naszego regionu.
W pierwszej połowie roku 2021 zauważalne było dużo większe
zainteresowanie uczestnictwem w spotkaniach online, musieliśmy uruchamiać
dodatkowo transmisję online na kanele You Tube gdyż nie wystarczało miejsca w
zakupionej licencji programu Cleckmeeting (50 miejsc w pokoju). Zwiększyliśmy
także liczbę webinariów, w samym tylko marcu odbyło się ich 30. W drugiej
połowie roku, - zapewne na skutek zmęczenia webinariami w szkołach,
zainteresowanie udziałem było nieco mniejsze. Podobnie było w roku 2022.
Komentarze
Prześlij komentarz