Podsumowanie zadania 2 - wypożycz sobie naukowca

 

Zadanie 2. Wypożycz naukowca

Zadanie było realizowane zgodnie z harmonogramem przez cały czas trwania projektu. Początkowo spotkana odbywały się zgodnie z planem w formie bezpośredniej, z wyjazdami do szkół. Po zamknięciu szkół, w związku z pandemią i po uzyskaniu zgody z Ministerstwa, od połowy października 2020 roku odbywały się webinaria online. Pismem z dnia 30 września, wnioskowaliśmy o wyrażenie zgody na zamianę części bezpośrednich spotkań z uczniami na zdalne webinaria, dostosowanej do obowiązujących ograniczeń związanych z Covid-19. Zaproponowaliśmy zmianę formy realizacji tego działania dla części spotkań bezpośrednich w szkole na webinaria (wykłady i warsztaty zdalne, z wykorzystaniem Internetu), w przypadku okresowego przechodzenia szkół na zdalne nauczanie, wynikające z Covid-19. Jednocześnie zadeklarowaliśmy, że kwoty zaplanowane na delegacje i dojazdy do szkół, które w czasie nauczania zdalnego nie byłyby wydatkowane w pełni, przeznaczymy na zwiększenie liczby webinariów, zachowując dotychczasową stawkę godzinową w wynagrodzeniach za prowadzenie zajęć. W efekcie, budżet Zadania nr 2 i całkowity budżet projektu nie uległyby zmianie, a część zajęć w zadaniu nr 2 miałaby formę zdalną i jednocześnie spotkań byłoby więcej, niż pierwotnie zakładaliśmy w projekcie. Tematyka zaplanowanych zajęć nie ulegnie zmianie.

Zawsze, gdy pojawiała się możliwość to wracaliśmy do spotkań w kontakcie.  W kontakcie zajęcia odbyły się we wrześniu 2020, potem wrzesień-listopad 2021 oraz w okresie styczeń-kwiecień 2022.

Łącznie wzięło udział 120 grup uczniowskich, odbyło się 19 wyjazdów do szkół z 58 wykładami i warsztatami. 48 spotkań odbyło się zdalnie. We wszystkich spotkaniach uczestniczyło 2945 uczniów  z 31 szkół z 28 miejscowości (Olsztyn, Górowo Iławeckie, Lidzbark Warmiński, Elbląg, Braniewo, Ostróda, Ełk, Giżycko, Pisz, Kętrzyn, Ciechanów, Nasielsk, Płońsk, Ostrołęka, Wrocław, Lubacz, Nowogard, Kraków, Tarnów, Radomsko, Ruda Śląska, Warszawa, Wielichowo, Łódź, Głogów, Lublin). Formuła zdalna umożliwiła udział w webinariach młodzieży z całej Polskie a nie tylko z naszego regionu.

W pierwszej połowie roku 2021 zauważalne było dużo większe zainteresowanie uczestnictwem w spotkaniach online, musieliśmy uruchamiać dodatkowo transmisję online na kanele You Tube gdyż nie wystarczało miejsca w zakupionej licencji programu Cleckmeeting (50 miejsc w pokoju). Zwiększyliśmy także liczbę webinariów, w samym tylko marcu odbyło się ich 30. W drugiej połowie roku, - zapewne na skutek zmęczenia webinariami w szkołach, zainteresowanie udziałem było nieco mniejsze. Podobnie było w roku 2022.

Kierownik zadania: dr Grzegorz Fiedorowicz

Komentarze

Popularne w tym miesiącu

Czy kwiaty drzew są jadalne?

Heterogonia - biologiczny sens przemiany pokoleń w cyklu życiowym, przykład wrotków (Rotifera)

Szczotecznica szarawka: włochata piękność z lasu - dlaczego raz jest lepiej być widocznym a czasem nie?

Rzecz o sporach, czyli typy zarodników i sposoby ich powstawania u różnych grup grzybów

Purchawki, purchawice, tęgoskóry i czasznice czyli o owocnikach gasteroidalnych

„Zardzewiałe” rośliny

Najchętniej czytane

Szczotecznica szarawka: włochata piękność z lasu - dlaczego raz jest lepiej być widocznym a czasem nie?

Rzecz o sporach, czyli typy zarodników i sposoby ich powstawania u różnych grup grzybów

Heterogonia - biologiczny sens przemiany pokoleń w cyklu życiowym, przykład wrotków (Rotifera)

Czy ser pleśniowy może spleśnieć?

Purchawki, purchawice, tęgoskóry i czasznice czyli o owocnikach gasteroidalnych

Zajrzyj pod kapelusz grzyba i sprawdź co zobaczysz

Polskie nazwy grzybów - pod lupą, czyli dlaczego podgrzybek brunatny musiał stać się podgrzybem brunatnym

Wykwit zmienny czyli opowieść o śluzowcach