Podsumowanie zadania 6 Dzień Biologii i Biotechnologii 2021

 

Zadanie 6. Dzień Biologii 2021

Planowaliśmy typowy piknik naukowy lecz w związku z pandemia musieliśmy zrobić w formie zdalnej. I wyszedł nam Tydzień zamiast Dnia. Pismem z dnia 8.04.2021 r., w zawiązku z przedłużającą się epidemią Covid-19 oraz czasowym przejściem szkół średnich na nauczania zdalne, zwróciliśmy się z prośbą o wyrażenie zgody na zmianę w wykonaniu Zadania nr 6 pn. „Dzień Biologii i Biotechnologii 2021” polegającą na realizacji wykładów i pokazów w formie zdalnej (webinaria, wideo konferencje, wystawy on-line, gry edukacyjne dostępne zdalnie, konkursy z ogłoszeniem wyników on-line, filmy,) zamiast spotkań i pokazów bezpośrednich na terenie uczelni. Na te zmianę otrzymaliśmy zgodę w piśmie z dnia 12.05.2020 nr DPI-WSN.92.314.2021.MM. 

W oparciu o wcześniejsze doświadczenia z piknikiem Noc Biologów realizacje Dnia Biologii zrealizowaliśmy w formie online nie w jednym dniu lecz w ciągu tygodnia. (Ty)Dzień Biologii odbył się od 28 maja do 5 czerwca 2021. Dla uzupełnienia w ramach tego zadanie zrealizowano w lipcu spotkanie w formie kawiarni naukowej w Ornecie. W ramach Dnia Biologii dla uczniów zorganizowany został konkurs plastyczny pt. Biologia – co to takiego czyli moja wizja biologii”. Wzięło w nim aktywny udział 80 uczniów z 29 miejscowości z całej Polski, Nadesłano 119 prac. Wystawa prac pokonkursowych odbyła się w formie online. Nagrody wysłane poczt. Łącznie w ramach Dnia biologii wykonano 91 różnych pozycji programu edukacyjnego, w tym webinaria i konsultacje pn. Podziel się nowinką naukową (botanika, zoologia, fizjologia roślin, fizjologia zwierząt, mikrobiologia i mykologia), prezentacja działalności kół naukowych – wystawa, spotkanie z Olimpijczykiem , warsztaty biologiczne Zrób to sam w formie tutoriali online, wystawy online pt. pasje pracowników i studentów, filmy, wystawy online - dostępne stale, spotkanie z naukowcem i uniwersyteckim laboratorium, które w sposób szczególny miało umożliwić prezentację dokonań młodych naukowców i zainteresowanie nauką uczniów szkolnych. 

Odbyły się także wyjazdowe warsztaty w terenie i w kontakcie w Iławie. (warsztaty BioIława). 

Łącznie odbyło się 37 wykładów online, 6 warsztatów online, 2 spotkania z olimpijczykiem, 10 gier terenowych i internetowych, 20 wystaw online a sumarycznie wzięło udział 622 uczniów w kontakcie zdalnym oraz 63 w kontakcie bezpośrednim (warsztaty terenowe w Iławie). Ponadto odnotowano 808 wyświetleń materiałów internetowych. 

Dodatkowo, po terminie Dnia Biologii w czerwcu odbyły się 3 dodatkowe webinaria z wykładami online oraz w lipcu terenowa kawiarnia naukowa w Ornecie.

Komentarze

Popularne w tym miesiącu

Czy kwiaty drzew są jadalne?

Heterogonia - biologiczny sens przemiany pokoleń w cyklu życiowym, przykład wrotków (Rotifera)

Szczotecznica szarawka: włochata piękność z lasu - dlaczego raz jest lepiej być widocznym a czasem nie?

Rzecz o sporach, czyli typy zarodników i sposoby ich powstawania u różnych grup grzybów

Purchawki, purchawice, tęgoskóry i czasznice czyli o owocnikach gasteroidalnych

„Zardzewiałe” rośliny

Najchętniej czytane

Szczotecznica szarawka: włochata piękność z lasu - dlaczego raz jest lepiej być widocznym a czasem nie?

Rzecz o sporach, czyli typy zarodników i sposoby ich powstawania u różnych grup grzybów

Heterogonia - biologiczny sens przemiany pokoleń w cyklu życiowym, przykład wrotków (Rotifera)

Czy ser pleśniowy może spleśnieć?

Purchawki, purchawice, tęgoskóry i czasznice czyli o owocnikach gasteroidalnych

Zajrzyj pod kapelusz grzyba i sprawdź co zobaczysz

Polskie nazwy grzybów - pod lupą, czyli dlaczego podgrzybek brunatny musiał stać się podgrzybem brunatnym

Wykwit zmienny czyli opowieść o śluzowcach