Upowszechnianie w mediach. W ramach tego zadania opracowano logo projektu, uruchomiono stronę www zakupiono dwa roll-upy, które pojawiały się na wszystkich wydarzeniach. Informacje i materiały edukacyjne systematycznie zamieszczano na stronie www (http://wbib.uwm.edu.pl/spotkania-z-nauka) oraz blogu projektu (https://spotkanianauka.blogspot.com), który odnotował do końca czerwca 2022 ponad 60 540 wyświetleń i uzyskał 10 stałych subskrybentów. Pojawiło się na nim 26 komentarzy. W połowie sierpnia br. było już 63 tys. wyświetleń. Tak więc udostępnione materiału edukacyjne cały czas są wyświetlane, nawet po zakończeniu projektu. Na blogu projektu zamieszczono 385 tekstów (ze wcześniej 150 zaplanowanych), w tym artykuły upowszechniające naukę. A teraz przybywa kolejnych. Trwałe efekty projektu.
Zamieszczono w prasie regionalnej 3 płatne ogłoszenie (Gazeta
Olsztyńska, Gazeta Wyborcza Olsztyn), informujące o projekcie, w szczególności
o Nocy Biologów oraz Dniu Biologii i Biotechnologii. W mediach
społecznościowych zamieszczano materiały na Fan Page projektu
(https://www.facebook.com/Uniwersytet-M%C5%82odego-Odkrywcy-wOlsztynie-628819603969463),
który pod koniec czerwca 2022 roku uzyskał 524 polubień oraz 576 obserwatorów (w
ciągu całego projektu systematycznie zwiększające się zasięgi).
W grupie na Facebooku
https://www.facebook.com/groups/409709186039142/ na stałe dołączyło 132 członków.
Dodatkowo na Fanpage Nocy Biologów https://www.facebook.com/NocBiologowOlsztyn/
odnotowano 514 polubień i 521 obserwujących. Na Facebookowym Fan Page Wydziału,
gdzie zamieszczane były informacje o projekcie (https://www.facebook.com/biologia.olsztyn/)
odnotowano 1943 obserwujących.
Na Facebooku zamieszczono łącznie 19 krótkich filmów (FanPage
projektu), wyświetlono je ponad 4,5 tysiąca razy do końca trwania projektu. Na kanale na
Tik-Toku umieszczono 22 filmiki z laboratorium, w 2022 roku uzyskały 1494
polubienia (236 stałych obserwaqtorów0 i uzyskały ponad 12 tys. wyświetleń. Tam filmików ciągle przybywa i rośnie liczba wyświetleń.
W różnorodnych mediach ukazało się ponad 115 informacji (zobacz szczegóły),
dotyczących projektu i realizowanych zadań. W tym na stronach www, prasie,
radiu i telewizji (o zasięgu regionalnym oraz ogólnokrajowym), m.in. w Radiu
UWM FM, Radiu Olsztyn, Radiu Barczewo, Radiu ESKA, Radio Plus, Czwartym
Programie Polskiego Radia, TVP3 Olsztyn, TV Kortowo, Internetowej Telewizji
Olsztyn, Gazecie Wyborczej – Olsztyn, Gazecie Olsztyńskiej, Wiadomościach
Uniwersyteckich, Forum Akademickim, Gazecie Iławskiej, gazetach internetowych: Niezależna,
Twój Kurier Olsztyński, Olsztyn.24, Olsztyn.com.pl, eGazeta Uniwersytecka,
visit Olsztyn,,info Iława. Zestawienie informacji, które pojawiły się w mediach
w zakładce: https://spotkanianauka.blogspot.com/p/w-mediach.html).
Różne wykłady, webinaria i krótkie filmiki edukacyjne
zamieszczono na trzech kanałach na You Tube (https://www.youtube.com/user/wbioluwm, https://www.youtube.com/user/TVKORTOWO oraz https://www.youtube.com/user/stczachorowski).
Łącznie na tych kanałach znalazło się roku 160 krótkich materiałów wideo,
wyświetlone ponad 50 tys. razy.
Biorąc pod uwagę zasięg mediów tradycyjnych jak i
internetowych przekaz edukacyjny projektu dotarł co najmniej do
1 500 000 odbiorców w kraju i Polonii za granicą.
Na plakatach internetowych i papierowych umieszczane było
logo projektu, Logo Ministerstwa i informacja o źródłach finansowania. Także na
materiałach drukowanych dla uczniów.
Do realizacji zajęć online zakupiono subskrypcję na program
do webinariów (ClickMeeting).
W lipcu 2020 r. zorganizowano konferencję prasową z transmisją online. Zarchiwizowane nagrania z transmisji na kanale YouTube odnotowały ponad 90 wyświetleń.
Komentarze
Prześlij komentarz