Rola popularyzacji nauki - jak to się robi?



Upowszechnianie nauki i edukacja pozaformalna na uniwersytecie? Tak, bo mieści się to w trzeciej, społecznej misji uniwersytetu i wynika z cech współczesnego ekosystemu edukacyjnego. Poszerzamy zakres przekazywania wiedzy o nowe formy i nowych "studentów". to nie jest przypadkowa fanaberia ale trwały trend cywilizacyjny. Zaskoczyła nas pandemia i zdalne nauczanie? To prawda lecz szybko dostosowaliśmy formy dydaktyczne i obecnie wspieramy szkoły i uczniów w nowym i trudnym procesie zdalnej edukacji. Sami także się uczymy nowego środowiska społecznego. I nowych form upowszechniania wiedzy. Uczymy się tego systematycznie od kilkunastu lat.

Zapraszam na Spotkania z nauką na uniwersytecie w kontakcie bezpośrednim i w formie zdalnej. Propozycji jest wiele. 

Stanisław Czachorowski



Komentarze

Popularne w tym miesiącu

Czy kwiaty drzew są jadalne?

Heterogonia - biologiczny sens przemiany pokoleń w cyklu życiowym, przykład wrotków (Rotifera)

Szczotecznica szarawka: włochata piękność z lasu - dlaczego raz jest lepiej być widocznym a czasem nie?

Rzecz o sporach, czyli typy zarodników i sposoby ich powstawania u różnych grup grzybów

Purchawki, purchawice, tęgoskóry i czasznice czyli o owocnikach gasteroidalnych

„Zardzewiałe” rośliny

Najchętniej czytane

Szczotecznica szarawka: włochata piękność z lasu - dlaczego raz jest lepiej być widocznym a czasem nie?

Rzecz o sporach, czyli typy zarodników i sposoby ich powstawania u różnych grup grzybów

Heterogonia - biologiczny sens przemiany pokoleń w cyklu życiowym, przykład wrotków (Rotifera)

Czy ser pleśniowy może spleśnieć?

Purchawki, purchawice, tęgoskóry i czasznice czyli o owocnikach gasteroidalnych

Zajrzyj pod kapelusz grzyba i sprawdź co zobaczysz

Polskie nazwy grzybów - pod lupą, czyli dlaczego podgrzybek brunatny musiał stać się podgrzybem brunatnym

Wykwit zmienny czyli opowieść o śluzowcach